تبلیغات
عاشقانه شعر عکس ورزشی علمی اس ام اس مقاله - مراقبت از ستون فقرات در مشاغل مختلف
قالب وبلاگ قالب وبلاگ

عاشقانه شعر عکس ورزشی علمی اس ام اس مقاله
 

عشق حقیقی ست مجازی نگیر
این دم شیر است به بازی نگیر
 
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 21 مهر 1389 توسط ح. ص

نحوه نشستن رانندگان و مراقبتهای لازم


صندلی خود را به گونه ای تنظیم کنید که زاویه مابین تنه و رانها بین 100 تا 125 درجه باشد .

از بالشتکهای نگهدارنده قوس کمر که از جنس فوم فشرده  و حدود 6 سانتیمتر ضخامت دارد استفاده نمایید .

در قسمت گردن از محافظ فقرات گردنی استفاده نمایید




صندلی و مبل منازل و محیط کار بنحوی باید باشد که حمایت لازم از ستون فقرات را داشته باشد



در صندلی های اداری از محافظ ستون فقرات استفاده کنید



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

  انتخاب تشک و بالش و نحوه صحیح خوابیدن جهت  جلوگیری از

گردن درد و کمر درد



عوامل درد گردن




وضعییتهای درست و نادرست گردن در هنگام خوابیدن




بالش مناسب باید توانایی حفظ وضعییت فقرات را در حالت طبیعی داشته باشد




روش صحیح خوابیدن در  بیماران دچار کمر درد


-------------------------------------------------------------------------------------


روش صحیح بلند کردن اجسام

قبل از بر داشتن جسم  ایمن ترین روش را انتخاب کنید




هرگز با کمر خم اجسام سنگینن را بلند نکنید

ابتدا در حالت ایستاده زانوهای خود را خم نموده و دقت میکنید قوسهای فقرات در حالت طبیعی قرار داشته باشدسپس جسم را محکم میگیرید و به کمک نیروی عضلات ران جسم را به ارامی بلند میکنید .

در هنگام پایین گذاشتن جسم دقت کنید جسم را بارامی و بدون چرخش تنه با خم کردن زانوها پایین بگذاید


وضعییتهای درست و نادرست در جوشکاری


حرکات درست و نادرست هنگام هل دادن اشیا

     





نحوه صحیح بلند کردن اطفال




وضععیت مناسب برای شیر دادن به نوزاد




روش صحیح برای تعویض پوشک نوزاد

-------------------------------------------------------------------

هرگز با کمر خم عطسه و سرفه نکنید چرا که باعث اسیب رساندن به دیسک بین مهره ای میگردد



سعی کنید عطسه و سرفه را بدون خم کردن فقرات انجام دهید



در هنگام شستشوی دهان پس از مسواک زدن از دست خود جهت انتقال وزن بالاتنه به

سنگ دستشویی استفاده کنید.

- سنگ دستشویی های بزرگ بایستی در سرویسهای بهداشتی استفاده شده باشد.




تشک خواب را ازجنس فوم فشرده با ضخامت حدود 7 تا 12 سانتی متر انتخاب کنید.




تشک خواب نباید زیاد سفت و یا نرم باشد

در صورت استفاده از زیراندازهای نرم و انعطاف‌پذیر در هنگام خواب به مرور زمان میان مهره‌های كمر فاصله ایجاد شده و فرد دچار كمردرد می‌شود.

دكتر شهلا زاهد‌نژاد اظهار كرد: تشكی مناسب است كه دارای سطح سفت و انعطاف‌ناپذیر باشد و با فشار دست تنها حدود یك سانتی‌متر فرو رود.وی افزود: در صورتی كه هنگام بیدار شدن از خواب، خستگی، رخوت و گرفتگی عضلات احساس شود نشان‌دهنده نامناسب بودن تشك است و برای پیشگیری از عوارض احتمالی باید هر چه زودتر تشك را تعویض كرد.

زاهد‌نژاد تصریح كرد: همچنین عمر مفید تشك‌های موجود حدود 7 سال است و پس از آن باید تشك را تعویض كرد.پشت و رو‌ كردن تشك به صورت ماهانه نیز توصیه می‌شود.




-------------------------------------------------------------------------------------

ورزشهای مناسب در محل کار







کمردرد با کفش پاشنه بلند

 

 

 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ارتفاع پاشنه کفش در ایجاد کمر درد بسیار موثر است و استفاده طولانی مدت از کفش هایی با پاشنه های بلندتر از 2سانتی متر موجب بیماری های دیسکی کمر شود.

مجتبی کامیاب در گفتگو با فارس اظهار کرد: ستون فقرات به 4قسمت گردنی، پشتی، کمری، و دنبالچه تقسیم می شود و دردهای ستون فقرات بیشتر در ناحیه کمری اتفاق می افتد که قوس به سمت جلو دارد و ارتفاع پاشنه کفش می تواند بر این قوس اثر بگذارد. وی با بیان اینکه اگر کفشی پاشنه نداشته باشد موجب کاهش قوس کمر می شود، تصریح کرد:پاشنه کفش باید برای افراد میانسال 2سانتی متر باشد و اگر بیشتر از آن باشد موجب افزایش قوس کمر شده و احتمال سرخوردن مهره ها روی هم را افزایش می دهد. این عضو مرکز تحقیقات توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادمه داد: در انتخاب یک کفش خوب نباید فقط پاشنه را در نظرذ گرفت، بلکه باید توجه داشت هر قدمی که برداشته می شود یک ضربه به پاشنه پا وارد می شود. لذا باید کفشی را انتخاب کرد که پاشنه آن قابلیت جذب ضربه را داشته باشد و اگر این قابلیت در کفش نباشد با هر قدم یک ضربه به ستون فقرات وارد می شود که می تواند خطر بیماری های دیسکی ار افزایش دهد وی گفت: انعطاف کفش نیز بسیار مهم است و باید پا اجازه حرکت داشته باشد و اگر این قابلیت را نداشته باشد و کفش خشک باشد بخش زایدی از حرکات پا که توسط مفاصل آن انجام می شود از بین می رود.

کامیاب با اشاره به وزن کفش خاطر نشان کرد: وزن کفش در راه رفتن های طولانی بسیار اهمیت دارد، چرا که اگر وزن آن زیاد باشد عضلات پا زودتر خسته می شود و در این صورت احتمال آسیب عضلاعت بیشتر می شود. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: مردم برای رهایی از درد کمر به 2 راه استفاده از کمر بندهای طبی و مصرف داروهای مسکن پناه می برند که باید در هر 2راه احتیاط شود.

وی افزود: استفاده از کمربندهای طبی نباید بیش از 2هفته به طول انجامد، چرا که این کمر بندها جایگزین عملکرد عضلات می شوند و استفاده درازمدت از آنها موجب تضعیف و تنبلی عضلا ت شده و آسیب های جدی به کمر وارد می کند.





برچسب ها: کمر درد، مراقبت از ستون فقرات،  
دنبالک ها: فیزیوتراپی،  
.: Weblog Themes By Pichak :.


Page Rank Check